Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAgada, John
TitelMulticultural Education and the Emerging Paradigm: An Essay in Cultural Epistemology.
QuelleIn: The urban review, (1998) 1, S.77-95
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1023/A:1023289429871
SchlagwörterEducation Research; Paradigmatic Shift; Liberal Democracy; Multicultural Education; Multicultural Society
AbstractAbstract This article discusses the origins of multicultural education from the perspective of cultural epistemology. It contends that at issue in the multicultural education debate is the challenge of paradigmatic shifts in understanding multicultural society and multiculturalism as sociopolitical constructs. A review of the value systems of the anthropomorphic, scientific, and emerging paradigms suggests that the debate is, in essence, a contest between prevailing and emerging cultural paradigms. The values which underlie multicultural education seem to converge with the ideals of participatory democracy. Consequently, multicultural education and multiculturalism may be analyzed as phases in the evolution of liberal democracies. The emerging paradigm serves as the catalyst in that process. The article concludes with proposals for integrating the values systems of the emerging paradigm with the theories and practices of multicultural education.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: